söndag, juli 30, 2006

Hemma/borta

Hur många nätter jag är hemma innan jag sticker iväg igen har blivit ett återkommande tema för bloggen den här sommaren. Sist blev det två. Jag åkte med mina föräldrar till Växjö och mellanlandade där innan jag åkte till Schweiz för att hänga på EGTYFs kongress och vara ombud på IOGT internationals kongress.

Just nu drar Kadri, världens koolaste, den ekonomiska berättelsen för EGTYF och man har fått mer pengar under 2005 än under 2004. Bra! Man har också ökat kontorsytan för att få plats med de fyra volontärer som numera arbetar för den unga europeiska nykterhetsrörelsen.

Boendet är i en klass för sig. Bor man i masslogi sover man i skyddsrum. I 50 cm breda trevåningssängar som står tio st i bredd, utan mellanrum sover man, men ändå ganska gott.

Inga kommentarer: