måndag, november 27, 2006

tjutre - vaffö de?

Idag fick jag senaste numret av IOGT-NTO:s medlemstidning Accent. Blandade intryck, som vanligt. Vuxenflumpedagogen Kay Pollack på ettan, lite annat flumgull för en betydligt smalare målgrupp än vad tidningen har läsare i resten av tidningen. Man hade inte låtit de stora alkoholpoltiska händelserna gå redaktionen helt förbi, alltid nått. Ny regering och EU:s alkoholstrategi presenteras. Bra det, men det var ont om det matnyttiga för tidningen.

Ibladat låg också medlemskortet för 2007. Nytt för i år är att man har ett medlemsnummer. Jag fick nummer 23. Det känns lite märkligt. Vad har man baserat den nummerserien på? Inte förnamn. Det borde ju finnas långt fler än 23 Agnetor, Andersar (Jag har väl koll på minst 4-5 stycken) och Ahmed i rörelsen. Det kan ju inte heller vara nån åldersprincip, eller medlemslängdsprincip, eller efternamn. Jag är förvirrad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det gått efter ordningen i kansliets adressbok. FS styrelserna ligger väl ganska bra då? ;)

Andreas sa...

Haha. Ja, kanske det.

Anonym sa...

Men det var ju faktiskt ett reportage om utvandrarna i tidningen också. Det tyckte jag va kul.

Anonym sa...

Mycket märklig algoritm. Jag är 27048. Kan inte kansliet uppdatera sobban med medlemsnumren förresten? /Anders