söndag, november 12, 2006

Tufftuff

Sitter på tåget hem från budgetmötet i Stockholm. Trött, som sig bör men nöjd med den budget som tagits. Har ägnat första delen av tågresan åt att skriva klart protokollet från helgen. Satt och jobbade så intensivt med blicken rakt in i datorn att jag blev åksjuk, inte kul. Nu har jag pausat ett tag och mår lite bättre. Nu är det datorn som mår lite sämre, försöker tanka ner ett 13 Mb tungt mail från herr ordförande via SJ:s trådlösa uppkoppling. Går sådär faktiskt.

Inte blev det seger i årets innebandy heller. IOGT-NTO vann på uddamål i finalen. Inte så kul det heller, men UNF var de moraliska vinnarna. Dock jag hem segern i årets Rörelseidol. Framförde tillsammans med några andra en trashmetalvariant av rörelsestandarden "Dusten" och en mer finstämd tagning av Mitt eget land. Kvalar nog in på nån sorts privat konstigaupplevelsertopplista, att sjunga hårdrock tillsammans med ett vilt headbangande exstatsråd. Åsa bloggar lite om det här.

Rullar in i Tranås. Läge att dra igång en film tror jag.

Inga kommentarer: