söndag, november 12, 2006

Justerarskiva

Sofia Hallbert fick novembermötets justeraruppdrag och tillhörande skiva. Kanke var ledtråden ett villospår, men jag var innerligt trött på musik för huvudet i justerarskiveserien så det blev en platta för kroppen, särskilt fötterna. En dansskiva, väldigt hiphopdominerad blev det. Ett klart dialetiskt utvecklingssprång, därav Hegelkopplingen.

Här är låtlistan iaf:
Missy Elliott-We run this
Jay-Z - 99 Problems
Kanye West & Jamie Foxx - Golddigger
Saul Williams - List of demands
Gnarles Barkley - Smiley faces
Tigarah - Girl fight
Baby Cham - Ghetto story
Lupe Fiasco - Kick push
Justin Timberlake feat. Timbaland - Sexyback
Kelis - Bossy
Eminem feat Nate Dogg - Shake that ass for me
CSS - Let’s make love and listen death from above
John Legend - Save room
Talib Kweli - Listen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilken låtlista. Jag är helt imopnerad. Lupe Fiasco, Kanye West, Gnarls Barkley, John Legend, talib Kweli... Du har ju bra musiksmak!

Andreas sa...

Jag är ju nere med skiten! Klart jag har koll. Men det är ju kanske inte nått jag lyssnar jämt på, eller köper så mycket skivor med. Men när jag satte ihop den här började jag överväga om jag inte skulle köpa lite Missy och Jay-Z. Har du hört Saul Williams förresten? Kalasbra.