lördag, april 14, 2007

Strasbourg

Är så smått på väg till Strasbourg. Ska dit på utbytesresa och möta tyskar och fransoser och ge mig på att analysera invandringen i och till Europa eller forskning- och utveckling inom EU. Det är två parallella workshops som går som verkar ungefär lika intressanta men jag väljer sida efter vad som kommer upp på seminarierna och efter en pulskänning på deltagarna. Invandringsfrågan brukar ju kunna locka till sig rättshaverister och andra typer av förvirrade individer. Jag har ingen anledning att lägga en vecka jag kunde ägna åt magisteruppsatsskrivande på att bänga huvudet i väggen, men är det upplagt för spänstiga diskussioner är jag såklart game på många ämnen.

Håller på att tvätta nu. Veckan har gått åt till annat än att passa tvättider. Har renodlat uppsatsen och efter lite omflyttning och isärhållning av problem och tänkbara förklaringar är den betydligt roligare att skriva. Men jag är riktigt trött, och kan inte somna ifrån tvättstugan.

Datorn hänger på till Strasbourg. tänkte packa med lite film för avkoppling och jobba med verksamhetsberättelsen till kongressen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bruce Springsteen = Tomas Ledin på engelska