måndag, maj 07, 2007

Bortahelg

Helgen var helledig, så jag passade på att åka till Norköping och fira min gamle fanzinkollega och vän Anna Åström på 25-årsdagen. Har inga bilder att bjuda på, men det var ett väldigt mysigt firande på en bondgård med lite äventyrskonferensinslag. Förutom det givna grillandet och tårtätandet trekampade vi med blåsrörsblåsning, lagspikning och grislockning.

När kväll blev natt badade vi badtunna med marshaller och oljelampor som belysning. Bättre blir det knappt. Allergin höll sig också hyfsat i schack, jag slapp irriterade ögon trots givna förutsättningar, hö, kaniner och stora gräsytor.

Mycket avkopplande helg, trots minimalt med sömn och jag är på uppsatsen igen med full energi. Tog inte ens med mig datorn på tåget utan nöjde mig med att läsa på lite till uppsatsen. Nästa helg är också borta, men det blir väl knappast lika avkopplat. Sista ordinarie FS-mötet för den här styrelsen och vi ska skriva motionssvar, spika budget, förbundsstyrelsens förslag, snacka kansliorganisering och hinna med alla ordinarie ärenden. Förra mötet tog 25 timmar, räknat effektiv mötestid, jag räknar lätt med att det här mötet spräcker trettigränsen.

Inga kommentarer: