tisdag, juni 26, 2007

Bryssel

Bryssel fram till årsskiftet alltså. Asroligt. Jobba med en viktig och intressant fråga och utveckla arbetet på en nivå där inte är lika starka på som på lokala och nationellt plan. Och det rör på sig i rätt riktning. Byggandet av det sociala Europa börjar allt mer inkludera alkoholfrågan. Strategin är fortfarande högaktuell, ungdomsorganisationerna börjar bygga ett alkoholpolitisk påverkansnätverk och kommissionen vill höja minimiskatterna. Exempelvis.

Och så får jag lära mig franska. Och leva storstadsliv. även fast Stockholm får vänta.

7 kommentarer:

Liza Viktorsson sa...

Så bra! Då får du shoppa choklad åt mig!

Anonym sa...

Vi väntar på dig!

Anonym sa...

Äntligen ett leende på mina läppar. Grattis sötnos!

Anders sa...

Vraimaint bonjour! Å va kul! *grattis*

Anonym sa...

Grattis! Hade ingen aning om att det var bestämt och klubbat.

Stor fördel att du kan staden! Yeah!

Vi ses i höst!

Jeanette

Andreas sa...

Tack vänner!

Liza, vill du ha choklad får du faktiskt hälsa på, du hittar ju!

Helene, Stockholm får mogna till sig, lägenheterna får bli ännu dyrare innan jag flyttar.

Therese, om det var så enkelt att göra dig lite muntrare så ska jag ligga i för att få ännu bättre jobb nästa gång.

Anders, det heter Vraiment, ju.

Och tack Jeanette, det ska bli kul att jobba med dig.

Anonym sa...

Grattis! Kan jag få choklad utan att behöva hälsa på, då?