fredag, september 23, 2005

WTMD

Vad är egentligen dealen med att komma försent? Det är faktiskt inte jättesvårt att kolla på klockan och planera åtminstonde den närmsta tiden. Jag umgås ju med vuxna människor som har både körkort och i många fall en bokhylla full med kurslitteratur. Och en klocka eller en mobiltelefon, med klocka i. Med andra ord kan man hantera komplexa tankar utan problem.

Jag erkänner att jag är rätt beroende av att tider hålls. Om man ska hitta på något en viss tidpunkt planerar jag att göra vissa saker så att jag hinner göra mig klar i tid. Både för min skull och för andras. Jag har en hel del att göra emellanåt, och att jag ska slösa bort andra personers tid genom att komma försent är... Ja, det gör jag bara inte, om jag har rimlig möjlighet att styra. Det är så respektlöst att slösa med andra människors tid att jag skäms ögonen ur mig om jag blir bara lite sen. Men det där är tydligen inte en universell egenskap. Hur tänker man egentligen när man helt utan att blinka kan bli genomgående sen. Trots att man inte gjorde något speciellt innan. Hisnande.

Inga kommentarer: