tisdag, april 25, 2006

Fundering

Jag funderar på att ett nytt bloggtema.
Såhär: Skriva lite om en bra låt och yousendita den för nedladdning. Kanske lägga ut texten (ibland om texten), lite om temat, kanske lite om samtiden, om artisten och sånt. Fria tyglar, bara att sprida gospel om god populärkultur. Det är ju ärligt talat alldeles för många som lyssnat på helt horribla saker.

Det jag mest är tveksam över är om jag kommer att få en elak advokatbyrå efter mig som vill ha fildelningspengar. Vore det helt lugnt skulle jag inte vara det minsta tveksam. Någon som har en aktuell riskanalys eller koll på praxisen som vill dela med sig av sin kunskap?

1 kommentar:

Jon Söder sa...

Många artister lägger ut låtar gratis på Myspace. Även rätt så etablerade skivartiser. De går inte att ladda hem, bara att lyssna på där. Ett annat alternativ kan vara att fråga artisten, särskilt om de fortfarande går och väntar på den stora braksuccén. Men det beror på hur stora artister du tänker skriva om.