söndag, maj 14, 2006

Bryssel

Nu har jag kommit hem från Bryssel. Halft iaf, sitter i min brors lägenhet och snyltsurfar på en generös grannes bredband. Planen var att åka hem och sitta med min uppsats, men ett möte med kommunikationsutskottet kom i vägen. Bra att det blir lite tempo i vårt arbete där, det har varit väldigt mycket europa den här våren. Ska bli bättre på att prioritera så jag hinner med båda. Det är ju en hel del stora grejer vi har att genomföra i utskottet.

Men, det här skulle ju vara en liten kort mötesrapport, så här kommer den. Bilder kommer till veckan, antingen här eller på burken. Troligtvis på båda.
På det mer personliga planet är det kul att jag börjar hitta i Bryssel. Och faktiskt får bättre koll på den övergripande strukturen i EU, bara genom att ha besökt byggnaderna. Det är ju det där med minnesteknik.
Besluten som togs gick efter vad jag hoppades på, i huvudsak. UNF får en ny grafisk profil, och aningen förändrad logotyp (den grå texten blir i samma färg som resten av loggan). Det var viktigast för mig att få igenom, sen blir UNFs kongress troligtvis lika lång som vanligt, men man lägger hela första dagen på demokratiskolning för alla, ombud som verkstadsfolk som lägerdeltagare. Alla ska fördjupa sina kunskaper i folkrörelseparadgrenen demokrati. En bra ombudsskola blir det, bland annat. Dessutom blir temat för kongressen "jämställdhet", efter initiativ från IOGT-NTO. BRA!

Inga kommentarer: