söndag, juni 17, 2007

Blast from the past IV

Året är 1998. Anna är på besök, och när bilden tas väntar vi på tåget från Eskilstuna till Strängnäs. På den tiden gick det X2000tåg på sträckan. Efter ett par år kom man på att snabbtåg inte nödvändigtvis går fortare om det är stationer var tionde minut.

Jag och Anna har varit på studentbal och råddat en tvådagars rockgala med framträdanden av bland annat The Hives och vad som skulle bli Franky lee. På bilden sportar jag en rar Hiveströja jag ångrar bittert att jag slängt. Den är inte snygg, men i samband med kommande albumsläpp borde den kunna gå för hyfsade pengar på ebay. Jag köpte den direkt ur deras VW-van de stackarna satt och tryckte i innan sin spelning. Det område som skulle vara ett ställe för band att förvara utrustning och koppla av i hade blivit reclaimat av den lokala träskmaffian. Punkjävlar.

Tidigare avsnitt i serien hittar du här, här och här.

Inga kommentarer: